Handelsbetingelser
Generelle oplysninger:
Murergrej.dk ApS
CVR nr.: 40620559
Adresse: Sønderfenne 10, Jels, 6630 Rødding
Mail: info@murergrej.dk
Telefonnummer: +45 7260 6630 - Åbningstider: man-fre: 8:00 - 17:00
Forbehold for ændringer:
Murergrej.dk forbeholder sig ret til at ændre og opdatere de regler og betingelser, der gælder for dette website.
Det er derfor vigtigt, at du løbende holder dig orienteret, om der er sket ændringer.
Ansvarsfraskrivelse og garanti:
Oplysninger om bestilte varer fra hjemmesider uden for virksomhedens domæne indgår ikke i aftalen mellem køber og Murergrej.dk. Varerne opfylder således købers forventninger, såfremt de svarer til firmaets egen beskrivelse.
Murergrej.dk er ikke erstatningsansvarlig for direkte eller indirekte tab som følge af, at de bestilte varer kommer for sent frem til køber eller de bestilte varer lider af mangler, når forsinkelsen eller manglerne skyldes købers handling eller undladelse eller forhold som ligger uden for Murergrej.dk's kontrol. Murergrej.dk afgiver ikke selvstændig garanti for de bestilte varer, og køber opnår kun de garantier, som producenten udsteder over for køber.
Produktinformation:
På Murergrej.dk oplyses varens væsentlige egenskaber.
For yderligere oplysninger eller spørgsmål til eksisterende oplysninger kan der sendes en mail til info@murergrej.dk eller ringes på tlf. +45 7260 6630.
Risikoen for hændelig undergang eller forringelse:
Først på det tidspunkt, hvor de bestilte varer er kommet i købers besiddelse, overgår risikoen for, at de bestilte varer går til grunde eller beskadiges på grund af hændelige forhold til køber.
Betaling:
Der kan på murergrej.dk betales med følgende betalingsmuligheder:
Betalingskort, Mobilepay, Viabill og Faktura*.
* Det er kun virksomheder (ApS, A/S og enkeltmandsvirksomheder), der kan betale via faktura.
Hvis du foretager en bankoverførsel (faktura) fra en udenlandsk bank, vil der blive pålagt et gebyr på 50 kroner. Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen.
Vi tager ikke kortgebyrer og beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.
Ved køb med ViaBill vil du først modtage dine varer. Herefter skal du betale din månedsydelse samme dato hver måned.
Betaler du ikke til tiden, vil der blive pålagt et gebyr. Hvis du fortryder dit køb, ophører aftalen om betaling hos ViaBill.
Læs mere her: https://viabill.com/dk/legal/viabill/
Reservation af beløb:
Betaler du med internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme. Pengene reserveres på dit kort eller konto indtil:
1) Vi trækker beløbet, når vi sender varen, eller
2) pengene frigives ifølge aftale med din kortudsteder.
Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder.
Priser:
Alle priser hos Murergrej.dk er dagspriser og kun gældende på bestillingsdagen. Priserne ændres løbende – og ofte fra dag til dag. Køber bliver faktureret til den pris, der er gældende på bestillingsdagen. Alle priser er vist både inkl. Og ex. moms. Alle priser er i DKK.
Fragt:
Murergrej.dk tilbyder følgende leveringsformer via PostNord, Brink og K. Hansen transport:
Erhvervsomdeling fra 49 kr. ex. moms (61,25 inkl. moms)
Privat omdeling fra 49 kr. ex. moms (61,25 inkl. moms)
Brink levering fra 29 kr. ex. moms (36,25 inkl. moms)
Brink natlevering fra 214 kr. ex. moms (267,5 inkl. moms)
Hansen Transport fra 103 kr. ex. moms (128,75 inkl. moms)
Leveringstiden varierer typisk mellem 1-3 hverdage i Danmark afhængig af den valgte leveringsform. Priserne for levering gælder kun pakker op til 5 kg ved levering med PostNord og Brink, hvorefter prisen beregnes ud fra vægten – se den nøjagtige fragtpris ved valg i checkout. Ved K. Hansen Transport afhænger prisen af område - se den nøjagtige fragtpris ved valg i checkout. Priserne er kun gældende for Danmark og (gælder ikke Grønland og Færøerne.)
Ved køb over 2.500 kr. ex. Moms / 3.125kr. inkl. Moms er fragten gratis.
Dette gælder dog ikke natlevering med Brink, eller ordre med ø-tillæg, hvor de givne tillæg forsat vil blive påsat leveringsomkostningerne.
Særlige vilkår:
Murergrej.dk leverer til de fleste lande. Hvis du ønsker levering til et land, der ikke er tilgængeligt ved checkout, eller til Grønland og Færøerne, kan du sende os en forespørgsel for at få beregnet din fragtpris til det ønskede land.
Ved erhvervsordre til Norge bliver momsen reguleret efter ordreoprettelse på webshoppen.
Som udgangspunkt vil pakker til ikke-brofaste øer blive leveret efter normen, dog har nogle fragtfirmaer et tillæg, som allerede er medregnet i fragtpriserne ved checkout, samt vil der være sandsynlighed for at nogle postnumre kan opleve pakkerne bliver leveret ved færgelejet. For nærmere information om du er inkluderet i disse atypiske leveringer, kan du læse mere på vores side om
Paller vil blive leveret på anvist område med fast underlag og tilgang for lastbil. Vejen til det anviste område skal være fremkommelig for lastbil, ellers vil ordren ikke blive leveret og evt. ekstra leveringsomkostninger vil blive på forbrugerens regning.
Ved levering til lejligheder skal fragtfirmaet have mulighed for at stille pakken et sikkert sted væk fra offentligheden. Alle leveringer er uden opbæring.
Fortrydelsesret:
Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare. Består ordren af flere partier eller dele, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du modtager det sidste parti eller den sidste del. Drejer det sig om en aftale om regelmæssig levering af varer over en bestemt periode, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du modtager den første vare. Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til info@murergrej.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne. Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.
Hvis fristen for fortrydelse er udløbet, tilbyder vi følgende: Hvis det er mere end 14 dage og op til 30 dage siden, du har modtaget dine varer, er vores returgebyr 20% af fakturaværdien. Hvis det er mere end 30 dage og op til 3 måneder siden, du har modtaget dine varer, er vores returgebyr 30% af fakturaværdien. Hvis det er mere end 3 måneder og op til 6 måneder siden, du har modtaget dine varer, er vores returgebyr 40% af fakturaværdien. Returnering sker for købers regning og risiko. Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.
Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.
Tilbagebetaling af købsbeløbet:
Privatkunder:
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for. Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig eventuelle leveringsomkostninger i forbindelse med privat køb, (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen. Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet. Vær opmærksom på, at vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, medmindre du sender os gældende dokumentation for at have returneret den.
Erhvervskunder:
Returnering for erhvervskunder sker efter aftale med Murergrej.dk. Hvis ordren har været afsendt med fri fragt, kan der ved returnering af ordren blive opkrævet et gebyr for de fragtomkostninger, vi har pådraget os. Vær opmærksom på, at tilbagebetaling først sker, når vi har modtaget de returnerede varer.
Forhandler:
Der er ingen gældende returret.
Fortrydelse af en del af købet:
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre. Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.
Returnering:
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os. Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten. Visse varer kan ikke returneres med normal post. Dette gælder for: Varer over 20 kg og varer med store mål (over 150 cm). Ønsker du vores hjælp til returnering af paller eller større varer, vil du selv skulle dække disse fragtomkostninger. Udgifterne til returnering af disse varer forventes maximalt at komme til at koste 1.200 DKK pr. pakke eller palle inkl. moms.
Varer, der returneres UFRANCO eller på efterkrav, nægtes modtagelse. Du skal sende varen retur med et fragtfirma eller aflevere varen på Murergrej.dk’s firmaadresse mod kvittering (Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen. Sendes pakken til en pakkeboks vil vi ikke afhente denne og som forbruger vil du hæfte for yderligere omkostninger i denne forbindelse). Du bør sende varen forsvarligt emballeret - sammen med en kopi af fakturaen og skriv venligst tydeligt, at du ønsker at gøre brug af fortrydelsesretten, og at du derfor ønsker af få tilbagebetalt varens pris.
Varen sendes til:
Murergrej.dk ApS
Sønderfenne 10, Jels
DK-6630 Rødding
Danmark
Du kan også fortryde købet ved at give os besked og aflevere den personligt på ovenstående adresse mod forudgående aftale. Kontakt os gerne før, du sender varer retur, hvad enten der er tale om fortrudt køb, reklamation eller andet, så vi på forhånd ved, at vi modtager returvarer.
Ingen fortrydelsesret:
Disse aftaler kan ikke fortrydes:
- Levering af varer, som er fremstillet efter dine specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.
- Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt.
- Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnede til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen.
- Levering af varer, som på grund af deres natur bliver blandet sammen med andre varer ved leveringen, og ikke kan skilles ad igen.
- Aftaler om logi, dog ikke til beboelsesformål, transport af varer, biludlejning, forplejning eller fritidstilbud, når datoen eller perioden er aftalt. (Det sidste kan f.eks. være kurser, forestillinger, stævner mv.).
Reklamationsret:
Privatkunder:
Når du handler hos os som privatkunde, gælder købelovens regler for varekøb. Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder. Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret eller ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage.
Når du gør brug af din reklamationsret, vil du ikke skulle betale for evt. (rimelige) fragtomkostninger, hvis reklamationen er berettiget. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
Erhvervskunder:
Som erhvervskunde har du som udgangspunkt altid 12 måneders reklamationsret. I tilfælde, hvor leverandøren af varen tilbyder en længere reklamationsperiode, vil vi tilbyde den samme reklamationsret som leverandøren. Bemærk venligst, at ved brug af reklamationsretten tilbydes kun ombytning eller reparation af varen, og der sendes ikke et returbeløb for ordren. Når du gør brug af din reklamationsret, vil du også hæfte for evt. Fragtomkostninger.
Varen sendes til:
Murergrej.dk ApS
Sønderfenne 10, Jels
DK-6630 Rødding
Danmark
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen. Sendes pakken til en pakkeboks vil vi ikke afhente denne og som forbruger vil du hæfte for yderligere omkostninger i den forbindelse. Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet. Kontakt os gerne før, du sender varer retur.
Klageadgang:
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte info@murergrej.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.naevneneshus.dk
via Klageportalen for Nævnenes Hus.
For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.
Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag - uanset beløbets størrelse. Læs mere her.
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her.
Persondatapolitik:
Din privatsfære er vigtig for os her hos Murergrej.dk!
Vi lægger stor vægt på, at du som besøgende og potentiel kunde både får en god købsoplevelse, men endnu vigtigere, at du føler dig sikker, når du handler hos os. Derfor sørger vi og vores tilsynsførende for databeskyttelse for at overholde forskrifterne om databeskyttelse.
Du kan læse nærmere om dette via vores Persondatapolitik.
Cookies:
For at lette brugen af vores website anvender vi ”cookies” jf. cookie bekendtgørelsens § 3. Cookies er små tekstfiler, som din browser kan gemme på din computers harddisk, og som er nyttige for brugen af vores hjemmeside.
Lær mere om hvordan vi bruger denne data via vores Cookiepolitik.
Handelsbetingelserne er senest opdateret 25.9.2024.
Standardfortrydelsesformular
(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)
Til:
Murergrej.dk ApS
Sønderfenne 10, Jels
6630 Rødding
Tlf: +45 7260 6630
E-mail: info@murergrej.dk
Du kan også hente e-mærkets standardfortrydelsesformular her.